12 mai 2009

Hva gjør Fedon til en ekspert på kosthold?

Jeg hadde egentlig ikke trodd at jeg skulle begynne og skrive om dette i det hele tatt men blir så oppgitt over det jeg ser i media at jeg trenger og få ut litt aggresjon på denne måten. Men jeg ønsker også og komme med råd og tips om hvordan man skal forandre livsstilen sin slik at en går ned i vekt.

Jeg så akkurat et program på NRK som heter Puls. Der var Pølse-Hansen og Fedon invitert til å prate om den nye helsereformen som skal gjøre noe med det økende problemet med overvekt i Norge. Jeg har hørt ordet helsereform så mange ganger nå at jeg ikke tror på det lenger, og det hjelper selvfølgelig ikke stort på interessen når det er selveste Pølse-Hansen som sitter der og forteller om at vi nå må ta viktige grep.

Så kommer selvfølgelig Norges nr. 1 på "riktig" kosthold, Mr Fedon Lindberg.

Ja, jeg skal innrømme at jeg spiser Fedon Burger på Burger King ganske ofte, det skal du få høre mer om senere, men hva er det som gjør en halvfeit greker til kostholdsekspert? Med all respekt for Fedons diplomer og skolegang, men bør en ikke kunne gjøre noe med sin egen vekt før man begynner og fortelle andre hvordan de skal gå ned?

Det som skal til for å gå ned i vekt (for de aller aller fleste) er rett og slett en endring i kostholdet. Jeg har aldri vært noen stor fan av og telle kalorier, men jeg har sett meg nødt til det nå.

Så her kommer bloggen min som en motpol mot alt dette. Jeg har nå gått ned en del, og jeg fortsetter på den gode veien nedover og underveis har jeg gjort meg en god del betrakninger. Dette er først og fremst en måte for meg og legge press på meg ved og fortelle alle at jeg slanker meg, da er fallhøyden så mye større, samtidig som det er og gi meg selv motivasjon til å fortsette. Men jeg håper også at jeg kan være med og hjelpe andre som sliter med vekten, jeg tror det er mange som meg som ikke hadde så lett for å virkelig ta inn over meg at det jeg holdt på meg var virkelig med på å ødelegge livet mitt. Dessuten er det jo så utrolig enkelt og legge om livet, ikke enkelt på den måten at det går kjapt, men når en først setter i gang så er det faktisk fullt mulig og spise seg mett hver dag på god mat og likevell gå ned i vekt. En skal jo ikke plage seg selv heller.

Lars Olav

Ingen kommentarer:

Blogglisten