30 mai 2009

Norges største fotballbragd

Norges landslag for herrer har ikke vært det landslaget som har tatt alt for mange titler opp igjennom, eller for å være mere nøyaktig - det eneste de noen gang har tatt var bronse i OL, Berlin 1936.

Men selv om dette var lenge siden var det absolutt en stor bragd, Norge var virkelig i flyten den gangen - vi slo blant annet Tyskland i de innledende rundene med blant andre Hitler og Göbbels på tribunen. Det sies at Hitler var så rasende over tapet at han forlot stadion før kampen var ferdig. Det er mulig at han også irriterte seg over at de norske spillerne nektet og bruke armbindene de hadde fått utdelt med hakekors på.

Grunnen til at jeg trekker dette fram her er ikke at jeg har skiftet over til å skrive fotball-historisk blogg, men at jeg helt siden jeg oppdaget retro drakten fra 1936 i butikken for over to år siden hatt lyst på den.

Selvfølgelig var ikke denne i noen størrelse som passet meg, så det ble med lysten. Etter at jeg ble med på Tufte fikk jeg for første gang en landslagsdrakt, spesialsydd av Umbro. Det var utrolig og for første gang kunne trekke over seg en landslagsdrakt, mest fordi jeg følte meg normal. Jeg kunne for første gang bruke et plagg "alle andre" brukte.

For en stund siden var jeg så bestemt på at kom til å gå ned såpass at jeg kunne komme inn i både vanlige størrelser i landslagsdrakter. Jeg markerte på beltet hvor mye jeg måtte gå ned for å kunne trekke på meg den største størrelsen og for ikke lenge bestilte jeg inn drakta.

I går kom den i posten og jeg gledet meg til å komme hjem og se om det stemte at jeg ville få den på meg.

Det gikk, om muligens ikke så pent som det burde så er det kun snakk om en måned eller to så vil dette se mye bedre ut. Drakta er tjukk og varm så planen er å bruke den på hjemmekampene til høsten og da er jeg 100% sikker på at denne vil passe veldig godt.

Gjett om jeg gleder meg.



Hvis du også har lyst på denne drakten er den på tilbud hos Fotballshop til bare 399, men der har de bare størrelsene S-L

Hvis du er som meg og er "ørlite" større en disse størrelsene så kan den kjøpes direkte fra Toffs som produserer denne drakten, og mange mange flere. Er du innteresert i fotballhistorie vil du garantert finne mye flott her. En må bare huske på at de fleste koster mere en 200 kroner så da blir det moms og avgifter ved import. Men det veies litt opp at du slipper og betale britisk moms.

Ingen kommentarer:

Blogglisten