10 januar 2010

Bloggen min

Jeg har forandret litt på overskriften i bloggen min. Grunnen til det er at jeg ønsker og gå bort fra og bare bruke bloggen som en slankeblogg men vil bruke den til alt annet også.

Jeg har vært alt for dårlig til å oppdatere den og det er det jeg ønsker å gjøre noe med. Nå blir det oftere innlegg og forhåpentligvis så er noe av det interessant for andre også.

Men jeg kommer fortsatt til å skrive om helse og hvordan det går med meg i forhold til slanking.

Jeg veide meg forresten nå på mandag og var veldig fornøyd med meg selv der. Vekten viste 109,4. Det betyr at jeg har klart hele desember måned og faktisk gått ned noen hundre gram også. Ikke det at det er så stort og gå ned noen hundre gram på en måned - men når det er snakk om desember med alt det innebærer så er det jo faktisk ganske bra.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Autografer

Du samler jo på dem.
Jeg gjorde det før i tiden, og fant den gamle samlingen nå.
Hadde vært artig å vite hvor mye noen av dem er verdt. Hvor kan man finne ut av slike ting? Har prøvd å google litt, men ikke funnet svar.

Husker DU Rhinat Dasaev? :-)
Kongen av samlingen, selvsagt...

Lars Olav sa...

Hvis det i hovedsak er fotballspillere så er det nok begrenset hvor mye de er verdt. Fotballspillere har skrevet ganske mange flere autografer en andre. Du vil nok ikke finne noen side på hvor mye de er verdt, eneste måten og teste det på er og selge og se hva du får.

Du må gjerne ta kontakt med meg på email (laon@online.no) så kan jeg se på det.

Rhinat Dasaev var god ja, men ikke så god som Lev Yashin ;) Men det var jo en annen tid.

Anonym sa...

Hehe, jo det er selvsagt mest fotballspillere, og de har jo mest en kuriøs affeksjonsverdi.

jeg har også Pelé - to stykker. Den kan jo kanskje være verdt noe?

Men hva om jeg for eksempel sier Yassir Arafat.
Er det en autograf som er verdt en del penger (jeg har faktisk ikke tenkt til å selge, men jeg synes jo det er litt artig i vite mer enn ren gjetning om du skjønner)?

Lars Olav sa...

Alt er verdt noe, det er bare snakk om hvor mye ;)

... og det er umulig og si så lenge en ikke vet hva det er skrevet på eventuelt om man er sikker på at det er ekte. Hvis en kun har fått det gjennom post er jo sjansen ganske stor for at en sekretær har skrevet.

Når det gjelder hva det er skrevet på så kan det bety alt. Jeg har f.eks fulgt en del med på noen autografer fra Muhamed Ali i det siste. En vanlig lapp med autografen hans går for ca 30-50 dollar. Et vanlig profilbilde kan du regne med og få ca 100 dollar men har man derimot et bilde av han sammen med Elvis signert - ja da snakker man fort 200 dollar.

Anonym sa...

Arafat er fått personlig, så ekte er den. Pelé også, men den tror jeg vel ikke er verdt spesielt mye før om femti år.

Men begge er skrevet på papir da.

Autograf med Mohammad Ali på bilde med Elvis kun 200 dollar? Trodde autografer gikk for mer enn det...

Da kan man jo ordne seg en relativt brukbar samlig for en relativt rimelig penge...?

Lars Olav sa...

Nei, autografer er ikke så fryktelig dyrt som mange skulle tro - men det kommer helt an på hvem man satser på av autografer det.

For å si det sånn; jeg tok meg fri fra jobben i går for å få autografen fra Rihanna. Hvis jeg ikke brydde meg om det ville det vært MYE billigere og kjøpt den fra en sikkert selger enn det jeg tapte i lønn.

Blogglisten