12 januar 2010

Dagen for irritasjoner



I dag mistet jeg balansen på isen utenfor døra der jeg bor og fant for første gang ut at jeg har bein på kroppen jeg ikke tenkte på tidligere. Det er virkelig ikke behagelig, og selv om det verste ved å falle på gata er den ydmykende følelsen, så er det ikke alltid like fysisk smertefritt heller.

Det mest irriterende med å slanke seg er at det dukker opp bein i kroppen både her og der som jeg strengt tatt ikke har tenkt på at jeg hadde. Det verste av alt er at jeg ikke synes så mye om det heller, jeg trivdes egentlig best med at de var pakket godt inn.

Jaja, jeg får vel begynne å trene litt og få litt muskler så kan det jo være at dette forbedrer seg.

... og her kommer jeg til dagens andre irritasjonsmoment.

Hver måned er jeg å veier meg på en slik flott vekt som får med seg både beinbygning, muskler og fett. På denne måten har jeg fulgt med på hvor mye fett det er som forsvinner og hvor mye muskler.

Denne måneden var jeg ganske så fornøyd da jeg dro, for jeg har gått ned flere kilo siden begynnelsen på desember, og det er jo ganske bra med tanke på hvilken måned det er snakk om. Men det var ikke så hyggelig lesning som jeg hadde håpet på.

Jeg har gått ned 5,9 kilo noe som i utgangspunktet var veldig bra, trodde jeg. Men neida, kun 2,8 av disse kiloene var fett - og det er jo strengt tatt det jeg vil bli kvitt.

Jaja, det var julen og jeg beveget meg jo ikke noe i det hele tatt så et under at noe fett har forsvunnet i det hele tatt men nå er det bare å ta tak i seg selv.

Så nå får jeg prøve å finne på et eller annet smart. Jeg kjenner at jeg begynner å savne Tufte tiden da jeg måtte gå på trening 3 ganger i uka. Det var ikke noen å lure på, en måtte bare dukke opp.

7 kommentarer:

Geir Magne sa...

Du får trøste deg med at det gjør vondt falle på muskler også. Du får begynne å trene balansen :-), og kanskje litt falleteknikk.

Lars Olav sa...

hehe, joda - det er sant, jeg bør absolutt vurdere og trene balansen som jeg jo alltid har slitt med.

Men det er liten tvil at jeg ville hatt godt av litt annen trening også - ikke for å slanke seg videre, men for å komme i bedre form.

Annette sa...

Hm hm jeg syns å huske at du gikk 2 runder på Odden, på julafta! alt teller! :-)

Geir Magne sa...

http://www.osloturn.no/

Anintua sa...

Hei!
Du har ikke vurdert treningssenter og begynne og bygge muskler? Skal innrømme det er dyrt, og til tider kanskje føles som waste of money.. men når man trener tre ganger i uken sammen med andre er det alltids en motivasjonsfaktor. Vi trener starting strength (google it) som er kjempegøy for å bygge muskler, og man blir sterkere hver gang! :D

Marthe

Lars Olav sa...

Det er det som er problemet mitt Marthe, jeg føler ingen forpliktelser for å møte opp på et treningsstudio og derfor gjør jeg det ikke. Vi har et treningsrom på jobben, så har ingen unnskyldning der - og gratis er det også.

Jan-Erik S. Halvorsen sa...

Hei Lars Olav.

Lenge siden sist nå, på Hald :-)

Bare et lite tips. I sommer fikk jeg "gutta på kur". Boka er skrevet av Finn Bjelke og en kamerat. De skriver morsomt og tenkevekkende og spesielt er de gode på det som har med motivasjon til slanking/trim osv.
Jeg har hatt godt utbytte av boka og lest den flere ganger siden jeg fikk den.

Når det gjelder trim, er det alltid lettere når man er flere sammen. Lag en avtale med en venn/venninne om å gå/løpe/svømme/sykle... hver mandag kl 19.00
Det forplikter og motiverer mer.

Blogglisten