31 august 2009

På arbeidsuke i P4


Denne uken er jeg i arbeidsuke hos Michael i P4. Jeg skal prøve meg på hvordan det er å jobbe på radio hver dag fram til og med torsdag. I dag var første dagen og det var utrolig gøy. Nå skal det sies at jeg har jobbet litt i radio før men det er såpass lenge siden at jeg helt hadde glemt hvor moro dette var.

Siden jeg er med så blir temaene det jeg driver med å slanking er et viktig tema. I dag var det spørsmål til lytterne om hva slags kurer som hadde fungert for dem, og veldig mange skrev det samme jeg har erfart - at en må spise sunt og riktig samtidig som en beveger seg mer.

Jeg skal ikke stikke under en stol at jeg er forsiktig med karbohydrater - men jeg er ingen tilhenger av å kutte det ut. Alt er godt i moderate mengder og jeg tar meg gjerne en skive med stekt egg til frokost - men ikke hver dag. Det jeg tror er ikke at det er hva en spiser men hvor mye kalorier en får i seg. Mat med mye karbohydrater inneholder også mye kalorier så der er det lett å kontrollere mengdene.

En morsom fyr fra Drammen hadde gått på masse piller og pils - og han hadde utrolig nok gått ned mye .... men merkelig nok hadde alle kiloene kommet tilbake igjen etter kuren.

Det er uansett bare og følge med. Det skal bli mye spennende fremover.

2 kommentarer:

Annette sa...

Kjekt med nytt innlegg på bloggen! Er litt bekymra for hva slags mat vi skal servere dere til helga..

Lars Olav sa...

Ja, alt for sjeldent. Det går helt sikkert bra. Det er mye godt som ikke inneholder alt for mange kalorier.

Blogglisten