20 april 2010

3 kilo mere fett på kroppen

"They say Rome wasn't built in a day, but I wasn't on that particuar job" Brian Clough

De av dere som kjenner til Engelsk fotball kjenner nok til den fargerike treneren Brian Clough, som reddet Nottingham Forest fra nedrykk til 3 divisjon. Ikke bare klarte han og redde klubben fra nedrykk, men i løpet av 3 år vant de ligacupen i England og året etter det vant de europacupen.

Clough var ingen beskjeden mann, og er kjent for mange gode utsagn, et av dem er sitatet over.

Jeg er ingen Brian Clough, men det siste året har jeg hatt en virkelig stor jobb med og kvitte meg med en del overflødige kilo. Før jeg startet føltes det som om jeg måtte bygge Roma helt alene, men det viste seg lettere enn jeg hadde trodd.

Eller, lett er kanskje ikke ordet - men med god gammeldags jernvilje.

Men så kom en periode med litt for mange utskeielser. 2 turer til England på fotball tur, Danmarkstur med min kjære og flere slike helger. Etter noen uker uten veiing gikk jeg i går på vekten igjen, og den viste 107,3 kilo. Sist jeg veide meg var for godt over en måned siden og da var jeg nede i 102 kilo - så jeg har altså gått opp litt.

Dette er uansett ingen krise, det er bare snakk om å skjerpe seg igjen. Jeg var også en tur og veide meg på InBody vekten som forteller meg fordelingen i kroppen og den viste at jeg har gått opp noen kilo med muskler - noe som gjør at vektøkningen bestående av rent fett kun var 3 kilo.

Men nå er det vår, og det er mye hyggeligere og komme seg ut på tur - så nå får en bare begynne og leve litt asketisk igjen inntil jeg har nådd målet om 99,9

2 kommentarer:

Anintua sa...

jeg synes du burde begynne med vekttrening ala det jeg gjør. Du er STOR, dvs, du kan bli STERK og bygge muskler mye lettere enn meg. Og du skal se det er gøy også :)

Lars Olav sa...

Du får ta meg med en gang og vise meg hvordan det fungerer da ... men tviler på at jeg kommer til å like det ;)

Blogglisten