09 juni 2009

Nederlandstur

Da er det noen dager siden sist jeg skrev, og siden jeg om bare noen timer sitter på flyet til Nederland tenkte jeg at jeg skulle komme med en liten oppdatering her inne.

I går veide jeg meg, som jeg alltid gjør på mandager, og vekten stoppet på 146,8. Med tanke på utgangspunktet var dette veldig bra, men det er kun 800 gram mindre en forrige uke og det er andre gang det skjer at jeg går ned under en kilo. Det skulle egentlig bare mangle, jeg gikk ned 2,9 kilo uken før, men det er ikke noe gøy uansett.

Denne uken er planen og gå ned over en kilo, men det blir ikke lett med 3 dager på reise. Sekken er pakket med litt ekstra mat slik at jeg vet at jeg ihvertfall har sunn mat de fleste måltidene, men det skal bli interessant og se hva jeg klarer og finne av sunn mat der nede i tulipan-land.

Jeg må uansett klare det, for landslagsdrakter i xxl er allerede kjøpt inn, så det ville jo vært dumt og ikke kunne bruke dem om en stund.

Gleder meg forresten veldig til turen til Nederland, for der skal jeg både på Fotballmuseet i Amsterdam og på Nederland - Norge i Rotterdam. Det er ikke mange som er så heldige som meg som med glede kan takke ja til sjefens spørsmål om å bli med på besøk i en lignende "bedrift" som jeg selv jobber i når en egentlig er på ferietur.

Så da får vi håpe at neste gang jeg skriver her både har spist godt og sundt samt at Norge har vunnet over Nederland i en historisk god kamp.

4 kommentarer:

Ingar sa...

Morsomt med blogg Lars Olav. Jeg synes du er flink i og med denne turen til Nederland synes jeg du skal kose deg littegrann ekstra. Du har vist at du kan så jeg tror ikke det er noen stor fare for at du sprekker. Samvittigheten tilsier at du helt klart kan ta en 3 dagers i Nederland uten altfor store konsekvenser. Jeg unner deg det. Lykke til i Nederland. God tur!!!!!!!!

Lars Olav sa...

Tusen takk skal du ha, men kosen min skal bestå ut av selve turen og ikke maten jeg putte i munnen ;)

Jeg er ingen tilhenger av at mat skal være belønning for gode resultater i vektreduksjon.

Men når det er sagt så tror jeg også at det går bra. 17 mai spiste jeg både pølse og is så det viser at bare en tenker litt over det så går det nok helt greit.

Kathrine Løsnesløkken sa...

Du er flink, Lars Olav!! Jeg heier på deg :-). Dette krever utrolig mye vilje! Og - etter Tufte tviler jeg ikke et SEKUND på at du har det som trengs :-).

Traff forresten søstra di her for ikke lenge siden. Jeg og pappa gav ho og din mor en liten haik hjem fra rb.st. i Grimstad ;-).

Annette sa...

Nå var det stille her.. mandag i går.. var du på vekta da?

Blogglisten