23 juni 2009

På jakt etter treningsstudio

Nå er det ca 4 måneder siden jeg la om livsstilen min og jeg begynner faktisk å se det selv at jeg har gått ned mange kilo. Skulle egentlig bare mangle med tanke på at jeg har gått ned ganske mye men det er vel ikke lett å se slikt selv i utgangspunktet.

Sist jeg bevist slanket meg var vel i 1994 (og det begynner og bli en stund siden) og det jeg husker best var at jeg følte meg feit og overvektig - selvtilliten var faktisk like dårlig da jeg veide 96 kilo som 18 åring som det jeg gjorde som 180 kilo og 32 åring.

For et års tid tilbake gjorde jeg det utenkelige og meldte meg inn i et treningstudio, men det fungerte fryktelig dårlig. Intensjonen var fryktelig god, men latskapen satt alt for hardt i å det ble nok en litt for brå start med tanke på både kondisjon og helsetilstand.

Nå derimot begynner jeg å se at kroppen ville hatt fryktelig godt av det med tanke på litt slapp hud. Jeg håper jo og kunne stramme opp så mye som mulig og har nå begynt å lure på om jeg skal begynne å trene igjen.

Så da begynner jakten på et treningsstudio jeg kan trives på. Er usikker på om jeg vil finne noen men jeg kan jo begynne og leite. Ser f.eks. at NIMI på Ullevaal har gratis prøvetime med instruktør så jeg får begynne med det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

jeg foreslår å teste ut elixia ved cc vest. jeg elsket den plassen. du har personlig trener som følger opp med jevnlige treningsøkter for å følge utviklingen din og evt gi deg nye øvelser etterhvert som du trenger større utfordringer eller vil bytte noen øvelser som du ikke er komfortabel med. avhengig av dine behov settes disse timene opp med kortere eller lengre mellomrom - oftere i begynnelsen selvsagt. i tillegg er den daglige oppfølgingen perfekt. trenerne er aktivt ute i studio og slår gjerne av en prat og i alle fall viser at de ser og følger med på hver enkelt som trener der. de har også gratis prøvetime.

Baard sa...

I 1994, ja. Da var vel jeg russ og du hakk i hæl, om jeg ikke husker feil?
Men veide du hele 96 kilo den gang for 15 år siden?

Blogglisten