05 juni 2009

Jeg har 44,7 kg muskler

Det å slanke seg er hele tiden en kamp mot de naturlige kreftene i kroppen. Med en gang kroppen oppdager at den får i seg mindre en før oppleves det som at jeg sulteforer den og så snart en får i seg litt ekstra finner kroppen ut at dette må den jo lagres nå som jeg til stadighet tærer på reservene. Den skulle virkelig ha en innebygget funksjon som fortalte at reservene mine er like store som et lite regiments reserver og at den ikke trengte og ta det så tungt om noe av det ble brukt opp litt.

En annen ting som er vanskelig å forholde seg til er muskler. Muskler må man jo gjerne ha så mye som mulig av. Det som derimot er forvirrende er at de veier mere enn fett og det resulterer i at hvis jeg trener mye en uke kan jeg oppleve at jeg nesten ikke gå ned - rett og slett fordi jeg har fått flere muskler. Sannheten er jo kjempebra, for har jeg fått mere muskler uten og legge på meg så har jeg jo byttet ut fettet, og som gutten i reklamen sier; "å hva er det? jo, det er bra".

Derfor har jeg funnet på noe fryktelig gøy, jeg har tatt en InBody test.
Hva er det spør kanskje du? Er det noe tull for å tjene ekstra penger på oss stakkarer som slanker oss?

Nei, dette er rett og slett genialt. Ikke bare viser den vekten din, den viser hvor mye fett, muskler, væske, mineraler og proteiner kroppen inneholder - i tillegg til masse annet.

I følge denne vekten veier jeg altså 150,7 (noe mere en vekten hjemme, men det får jeg kunne leve med) og jeg har 44,7 kg med muskler. Hadde jeg hatt 200 gram mere ville jeg faktisk hatt mere muskler en normalt, og det er jo veldig gøy.

Det som ikke er så gøy er de 70 kg'ene med fett. Det er de jeg har lyst og kvitte meg med. Eller kanskje ikke helt, men jeg skal ihvertfall få vekk 50 av dem.

Legen som tok testen, hadde tidligere testet flere fotball lag og som hun fortalte så kunne både tynne og kraftige mennesker komme dårlig ut. Poenget er hvor mye fett man har der det ikke skal ligge.

Nå skal jeg ta en slik test en gang i måneden, så da kan jeg følge med på hvordan det går med den og hvor mye fett jeg går ned samt muskler jeg går opp. Har ingen ønske om å bli noen muskelbunt, men muskler forbrenner mye fett så derfor er det bare bra om jeg får noe mer av det. Dessuten har jeg jo hørt at de kan benyttes i hverdagslivet også.

Jeg sleit lenge med og finne noen som lot en ta testen til en hyggelig pris. Det virker som om mange treningsstudioer bruker dette som en god inntektskilde. Men til slutt fant jeg 4M-klinikken og der kan en melde seg inn for 320 kroner i året og da koster testen kun 100 kroner gangen.

Du kan lese mere om denne testen her

(For å se bildet av testen i leselig størrelse kan en klikke på bildet, eller gå inn på denne linken her)

2 kommentarer:

Hans Vidar Levinsen sa...

Hei på du! Ganske nyttig med sånn InBody analyse! Du har jo en ganske drastisk nedgangsplan også - 80kg på ett år er type MYE, og da er det nok lurt å følge med at det er fettet som stikker av og ikke andre ting i kroppen man helst ikke vil bli kvitt.

Kjøpt meg sykkel i dag jeg :) gleder meg til å teste den litt mer etterhvert :)
Ha en god dag!!!

Lars Olav sa...

Ja, det var veldig ambisiøst, men nå som jeg føler at det har begynt og gå opp for meg at det kanskje var i overkant har jeg jo gått ned 30 kg på 3 måneder. Det er alltid lettest og gå ned mye i Starten, men har store forhåpninger til Sommeren og trening, så skal bli spennende og se hva jeg får til.

Nå har jeg 9 måneder igjen på de siste 50 kg, det betyr 1,4 kg i uka i snitt.

Det skal bli tøft, men gleder meg til å se hva jeg får til.

Så lenge jeg går nedover er det jo ingen nederlag om jeg må gå noen måneder ekstra. Jeg har uansett fått til utrolig mye allerede og føler at jeg har fått et mye bedre liv.

Blogglisten