27 mai 2009

EA Sports Active - utrolig spennende

I går fikk jeg tak på et utrolig spennende spill til Wii'en min. Lenge har jeg hatt Wii Fit men har ikke hatt mulighet til å bruke det fordi brettet man skal bruke ikke taklet vekten min. I det siste har jeg derimot nærmet meg den magiske grensen mere og mere men plutselig dukket det opp et nytt "spill" som tok all fokus bort fra Wii Fit.

Spillet heter så mye som EA Sports Active og virker på meg som et mye mere komplett program en hva Wii Fit er. I tillegg er det mye billigere da man ikke trenger og kjøpe med et digert brett. Skulle man derimot ha brettet fra før (slik jeg har) så kan man fortsatt bruke det i Active.

Dette virker som et genialt program for slike som meg som rett og slett ikke ønsker og gå på treningsstudio. Har prøvd det et par ganger og jeg følte meg virkelig som en elefant i glassmagasinet.

Her kan man trene både overkroppen, underkroppen og kondisjon samtidig som det er en dagbok der en kan legge inn hva en har spist, drukket og hvor mye man har sovet.

Jeg fikk testet det litt i går og valgte et av mange ferdigdesignede programmer og det virket veldig bra. Svetten rant da jeg var ferdig, noe som bør indikere at jeg har hatt en treningsøkt som har fungert.

For min del var det dessverre noen punkter som ikke var så bra, og et av dem var at profilen kun taklet vekt opp til 136 (og jeg veide 150,5 på mandag). Dette har lite og si for bruken av spillet annet en at jeg ikke får benyttet dagbok funksjonen fullt ut siden jeg de neste månedene kommer til å trene mye uten og gå ned noen ting i følge spillet. En unødvendig mangel da det faktisk var mulig og indikere at man var langt over 2,20 (noe som vel er sjeldnere en personer over 136). En annen ting jeg beit meg merke i var at jeg ikke klarte og gjennomføre alle øvelsene, men det kommer jo etterhvert med bedre kondisjon. Det er tross alt fortsatt veldig mange øvelser jeg kan prøve meg på.

Jeg gleder meg virkelig til å fortsette og bruke dette treningsprogrammet, det virket så bra at jeg nesten tviler på at Wii Fit vil bli brukt i det hele tatt selv om jeg fram til nå har gledet meg veldig til det. Dette virket rett og slett bare mye bedre.

Det er bare og følge med her, så kommer jeg helt sikkert til å skrive mere om dette programmet.

I mellomtiden kan en lese mye mer om det her på: http://easportsactive.no/
Her finner en masse informasjon samt videoer av hvordan det fungerer.

1 kommentar:

Anonym sa...

Kult Lars Olav, gøy at du tar treningen på alvor.

Stå på og lykke til,

Hilsen Hans

Blogglisten