29 mai 2009

Gøy på shopping for første gang

Som tidligere nevnt har jeg ingen sans for å belønne seg selv med god mat og slike ting når man gjør det bra. Det putter feil fokus i hodet om at det faktisk er slike skumle ting man egentlig vil ha.


Derfor har jeg den siste tiden gjort som jentene er så gode til, shoppet.

I dag var jeg nede på Dressmann for å oppdatere garderoben litt. Så nå har jeg kjøpt 2 flotte skjorter for sommeren, to nye bukser som passer uten bruk av belte.

Det verste av alt var at jeg følte meg komfortabel i klærne, spesielt den ene skjorta som var utrolig fin. Jeg ser nesten pen ut.

Buksene er nå nede i str. 48, noe jeg ikke har vært nede i på fryktelig mange år. Husker jeg kjøpte noen bukser i str. 48 med en feil da jeg var med på Tufte for da gikk jeg en del ned, men de passet aldri.

Så da er statusen klar. Jeg har gått ned 30 kilo foreløpig og det har resultert i 8 str mindre i bukser, 1xl mindre i skjorter og 14 cm i fin buksene.

Må si meg fornøyd med det foreløpig.













Her er to bilder til sammenligning. Det til venstre er fra i dag og det andre er meg og en kammerat forrige sommer.

7 kommentarer:

Annette sa...

Og nå venter vi snart på bilder av deg oppdresset i nye klær!! :-) Kom igjen! Eller var ikke 1 x mindre ganske lite... ?? På 30 kg liksom..

Lars Olav sa...

Jeg vil tippe at grunnen er at det er forskjell på størrelsene på det jeg kjøpte nå kontra det jeg kjøpte tidligere.

Jeg bruker f.eks 4xl i t-skjorter nå kontra 6xl tidligere.

Linda sa...

Så flott du ser ut :) Er kjempestolt av deg! Fornying av garderoben er en kjempebra belønning. Jeg har veldig lett for å tenke at jeg kan unne meg noe godt hvis jeg har vært flink, men det blir fort så ofte at det ikkje er belønning lenger, men en usunn og dårlig spisevane.. Må prøve å sette meg en shoppetur som delmål.. :)

Lars Olav sa...

Ja, det er virkelig en genial belønning og kjøpe noe nytt. Det trenger ikke være masse og dyrt, men et nytt plagg. Det som er gøy med dette er at man gjerne ser nedgangen også med tanke på at de nye klærne blir mindre :)

Anne Margrethe sa...

Du er god! Og jammen meg ser man godt resultatene! :)
Jasså, så det er kameraten din ;) Snacksen han!

Anonym sa...

for en flott inspirasjon du er lars olav! Du er tøff som legger ut om livsstilsendringen din på nettet. Dette skal jeg følge med på, og nå ska jeg søren meg ta tak i meg selv og gjøre noen endringer jeg også!

Ane Tønnesland sa...

Du er den fineste mannen i hele verden og jeg har kjøpt en gave til deg fordi jeg synes du er så flink! <3

Blogglisten