25 mai 2009

Vektklubber

I fjor meldte jeg meg sammen med kjæresten min inn i vektklubb.no på VG. Jeg var ikke så veldig flink, men Ane brukte den flittig så da jeg for alvor forandret på livet mitt så begynte jeg og snuse på vektklubb igjen og nå bruker jeg tjenesten daglig.

Vektklubb.no er utrolig genialt, og fungerer til og med for meg som er litt sær i forhold til dette. For det første er de utrolig klare på at det er en livstilsendring som skal til for å gå ned i vekt og ikke masse piller og kunstige dietter, og i tillegg skrives det ofte artikkler om trening og motivasjon til dette.

Det er en egen dagbok sak der inne hvor jeg daglig legger inn alt jeg spiser samt lagrer hva jeg trener når jeg får gjort det og på den måten holder jeg kontroll på kalori-inntaket. Men den funksjonen jeg liker best er vekt tabellen.
Hver mandag legger jeg inn hvor mye jeg veier, samt at jeg hver måned måler meg rundt livet. På den måten kan jeg hele tiden se hvor mye jeg har gått ned og det er det første som møter meg når jeg logger inn.

I tillegg er her også et forum, men dette er jeg ikke så flink til å bruke. Jeg er nok litt spesiell men føler ikke helt for å få 10 svar som er defuse men en masse; "å så flink du er" meldinger. Jeg er veldig glad for alle kiloene jeg har tatt av, og jeg er vel delvis stolt av det også men hovedfokuset mitt er hele tiden alle de kiloene jeg har igjen slik at jeg ikke skal miste fokus og føle at jeg kan skeie ut litt fordi jeg er jo så god.

Sidene er drevet av kostholds - og treningseksperter, så her får en også god veiledning fra folk som virkelig kan det de driver med.

Men summa sumarum; har du planer om å gjøre noe med livsstilen din bør du absolutt vurdere vektklubb. Det koster litt men med tanke på hva alle treningstudioer og andre prøver og tyne oss for penger så synes jeg at denne tjenesten er veldig grei.

EDIT: Jeg fikk et flott tips etter at jeg skrev dette om at Grete Roede har et lignende tillbud som er helt gratis. Dette har jeg ikke testet ut, men er du nysjerrig på hvordan dette fungerer så burde www.vektklubben.no være en flott sted og teste ut først. Barieren for å teste ut noe er jo som sagt mye lavere om det er gratis. Det er ikke store forskjellen på nettadressene så her kommer de begge to:

www.vektklubb.no (VG)
www.vektklubben.no (Grete Roede)

2 kommentarer:

Anonym sa...

www.vektklubben.no er et gratis alternativ fra Grete Roede :) Det er et godt alternativ hvis man ikke ønsker å betale for vg tjenesten, men jeg og kan anbefale www.vektklubb.no :)

Marthe

Anne Margrethe sa...

VG Vektklubb kan jeg absolutt anbefale! :) Jeg er ikke medlem nå, men har vært med før vettu, og det funka bra.
Flott blogg forresten Lars Olav :) Du er utrolig flink, er helt imponert jeg!

Blogglisten