09 mars 2010

Autografer fra gullklubben

OL er over for denne gangen (er noen dager siden nå) og det er 4 år til neste vinterleker - men jeg har fått en sprø ide som kommer til å sette OL i fokus i lang tid fremover.

Jeg har startet en jobb med og skaffe autografer til alle gullmedaljører fra Norge gjennom tidene, 246 stk for å være helt nøyaktig.

Eller for å være helt ærlig så er jeg nok litt usikker på om det faktisk lar seg gjøre, men jeg skal uansett forsøke og skaffe meg så mange som overhode mulig og helst komplett fra de siste 50 årene.

Tidligere har jeg ikke vært så systematisk med tanke på samlerfelter, men dette skal bli fryktelig spennende fordi det hvert andre år vil bli flere medaljører og flere og samle på.

Jeg har opprettet en liste her hvor jeg markerer de jeg skaffer etterhvert. Den er ikke helt oppdatert fordi jeg vet jeg har en del fra før av men vet ikke helt hvor. Skulle det være noen som har noen jeg mangler og som kunne tenke seg og hjelpe meg litt ut hadde jeg satt fryktelig stor pris på det.

De siste dagene har jeg kjøpt en del ifra Tyskland, er veldig mange som samler på idretts autografer der, men jeg skal virkelig sette inn litt resurser for å skaffe meg mest mulig selv.

Ingen kommentarer:

Blogglisten