28 mars 2010

Bli ny med Jan Thomas

For noen uker siden tuslet jeg opp til Jan Thomas Studio rett bak slottet. Jeg hadde blitt enige med Se og Hør at vi skulle lage en sånn "bli ny" reportasje etter at jeg hadde kommet meg ned i noenlunde fornuftig vekt. Da jeg var med på Tufte fikk vi en sånn "bli ny" dag men jeg var jo så stor at det eneste viktige var at de fant en dress som passet og så klippet jeg meg litt og så var det over. Ikke det, det var veldig hyggelig det, jeg var jo ikke vant med noe mere. Nå derimot kjenner jeg at jeg kommer inn i vanlige klær en kan kjøpe i vanlige butikker, derfor hadde jeg veldig lyst til å se hvordan jeg kunne bli om jeg ble ordentlig stylet opp. I tillegg kunne det passe veldig bra med litt nye klær for jeg hadde kun 2 bukser som passet.

Nettopp det har jo vært et problem for meg. Jeg startet med bukser i 56 og er nå nede i 38. Det betyr at alle de buksene jeg hadde er for små for lenge siden, i tillegg til en haug med bukser i størrelsene i mellom - som jeg jo var nødt og kjøpe underveis. Nå er alle de gamle klærne gitt bort, så nå hadde det vært flott og fått inn noe nytt.

Første jeg skulle igjennom var napping av øyenbryn, farging av øyenbryn, farging av vipper og ansiktsmaske. Ingen av tingene er noe jeg strengt tatt føler at jeg trenger, men morsomt og oppleve.

Så fikk jeg en flott ny frisyre. Jeg er dessverre alt for lat om morgenen, så det og stelle meg på håret faller overhode ikke for meg. Men her fikk jeg en kul sveis som krever minimalt med stell - og min kjære syntes den var virkelig fin så det er jo bra. Ikke det, nå får jeg visst ikke lov til å klippe meg med barbermaskin lengre - og det kan jo ha fordyret frisørbudsjettet mitt for fremtiden.

Etter den "totale" makover fikk jeg nye klær, og det var jo dette jeg gledet meg mest til. Jeg syntes jeg ble riktig så fin, selv om jeg kanskje ikke kommer til å bruke smykkene og "Morten Harket" armbåndet jeg fikk.

Egentlig er jeg ingen stor fan av hullete bukser, men disse satt utrolig godt så jeg kommer garantert til å bruke dem fremover.

Hele intervjuet og flere bilder kan en finne i helgens Se og Hør. Bildene er tatt av Henning Jensen i Se og Hør.

Ingen kommentarer:

Blogglisten