21 februar 2010

Helg og helgekos

Så var det søndag kveld og middagen synker fortsatt i magen. Jeg har i det siste vært ekstra flink til å markere litt ekstra ved og tillate meg litt ekstra god mat og drikke.

Jeg har vært ekstremt avhengig av TabXtra, og under hele slankeperioden har jeg drukket mellom 2 og 3 liter hver eneste dag. Nå har jeg bestemt meg for en periode og se om det kan være lurt og droppe brusen for å se hvordan det går med magemålet og vekttapet i forhold til inntak av kalorier. Derfor er det nå kun i helgene jeg drikker brus, og det merkes i løpet av uka.

Men så var det over til mat. I går var det Taco til middag og i kveld var det kyllingburgere.

Jeg har en helt fantastisk kjæreste som stort sett hver eneste helg lager masse god mat, og det setter jeg virkelig stor pris på. I dag var det så godt at jeg hadde lyst og skrive litt om det også, for ikke bare viser det at jeg har verdens beste kjæreste - men også at det er mulig og kose seg med god mat samtidig som man tenker litt sunt også.

Dessverre har jeg ikke noe bra mobilkamera, men forsøkte og ta et bilde av middagen - og jeg kan garantere at det både så mye bedre ut og smakte mye bedre ut en hva mitt mobilkamera klarte og vise.

Litt over halve tallerkenen består av salat og litt kesam, mens de hjemmelagde burgerne ligger på polarbrød extreme.

Her er oppskriften:

175 gram kyllingkjøttdeig
1 egg
1 ss hvetemel
1 ss vann

Tilsammen blir dette ca 550 kalorier, absolutt ikke noe og være flau over når det gjelder søndagsmiddag

Jeg jobbet i dag og det gjorde at jeg ikke hadde tid til å spise masse ordentlige måltider. Til frokost ble det 2 stekte egg på polarbrød, til lunch ble det en Nutrilett sjokolade og rundt middagstider var jeg en kjapp tur bortenom Burger King og kjøpte meg en Fedon kyllingburger. Det ble mye kyllingburger i dag, men Burger King er veldig enkelt og greit når jeg er på jobb på Ullevaal. Totalt ble det i underkant av 1500 kalorier i dag og det er mindre en de 1800 jeg tillater meg hver dag - men nå er det jo veldig lite med aktivitet om dagen, med OL på TV er det ikke lett og finne tid til det.

I går var det taco og det trenger heller ikke gjøres så usunt som en ofte gjør. Jeg tar en lefse med salat og kjøtt og nøyer meg med den. Når den er fortært lager jeg meg en taco salat med resten av kjøttet og salaten og det smaker fryktelig godt. Med et glass med kald og god Tab Xtra er dette fantastisk lørdagskos.

Ingen kommentarer:

Blogglisten