24 februar 2010

Test av Kylling Vindaloo

Nå har det blitt så mye findus mat i det siste, så nå var det på tide med noe helt annet. Da jeg var innom butikken i dag fant jeg en serie med indisk mat fra SaritaS, og det fristet såpass mye at jeg måtte teste det ut. Jeg kjøpte inn flere forskjellige, og i dag ble det Kylling Vindaloo med Basmatiris med Gurkemeie.

For meg som passer på kalorier var det litt knotete merking på pakken, her stod det ikke hvor mye kalorier hele middagen inneholdt men det var separert for ris og kjøtt/saus. Bare for å ha litt kontroll veide jeg derfor begge deler og kom fram til at det faktisk ikke var 600 gram slik det stod på pakken, men kun ca 530. Ikke det at det gjorde stort, for det holder jo i massevis det også - dessuten kom kalorinivået på ca 450, noe som absolutt ikke er ille for en middag. Det var uansett rikelig nok til at jeg skulle bli god og mett.

Denne retten kan man også velge mellom å kjøre i mikrobølge ovnen eller varme noen minutter i steikepanna, og jeg valgte som vanlig det siste.

Jeg har aldri smakt Kylling Vindaloo før og visste ikke helt hva jeg gikk til. Jeg søkte litt på nettet og fant ut at SaritaS skulle være skikkelig innovativt og ikke minst ble dette laget i Kristiansand og som ekte sørlands patriot varmet det virkelig.

Men, ja der er et men. Jeg burde nok tatt advarselen som stod på pakken litt mere alvorlig. Nederst i hjørnet står det "Hot" og det viste seg at det virkelig var. Jeg tenkte jeg kunne klare meg ved og kun bruke halvparten av krydderpakken som fulgte med - men for min smak var allerede det alt for mye. Maten smakte helt greit, men pga styrken på krydderet ble det alt for mye for meg.

Hvis jeg prøver og se litt bort ifra det følte jeg også at det var litt smakløst - men det er nok mye fordi smaksløkene mine ble helt overdøvet av styrken.

Så i morgen skal jeg forsøke meg på en rett som er mildere, og det gleder jeg meg allerede til for jeg tror dette kan være en genial ferdigrett. Ikke bare selges dette i pakker i butikk, men Deli De Luca selger faktisk SaritaS som ferdigmat i kioskene sine.

2 kommentarer:

Hegelill sa...

Så dumt at du krydret maten for mye. Håper du klarte å spise den likevel. Husker vi solgte dem da jeg jobbet på Deli de Luca. Men det er ikke SaritaS som er i ferskvaredisken. Dette er egen leverandør, så vet ikke hvor likt det smaker.

Lykke til videre med smakingen din ;)

Lars Olav sa...

Joda, klarte og spise opp alt. Holdt meg unna vann til jeg var ferdig og så var det og pøse nedpå :)

Etter hva jeg har lest er det samme produsent som leverer til Deli de Luca også, men de har nok laget et eget navn (SaritaS) på ferdigmat i butikk. SaritaS er kun et merke under "Taste Of India" så vil tippe på at de lager en merkevare for ferdigmaten sin.

Blogglisten