23 februar 2010

Test av HvitløksKylling

Da var det nok en ny findusmiddag på meg i dag, og denne gangen ble det Hvitløkskylling med fullkornspasta & brokkoli.

Det har blitt veldig mye Findus mat i det siste, og grunnen til det er rett og slett at ICA har kjørt et tilbud på Findus på hele 40% rabatt. Så de som har spekulert i sponsing har forsåvidt rett, men denne sponsingene gjelder alle som er i nærheten av en Ica butikk.

De aller fleste rettene har derfor kostet rett i overkant av 20 kroner og det er jo utrolig billig, spesielt for de rettene som er beregnet på 2.

I dag tok jeg en av rettene fra "Dagens deli!" utvalget og kalorinivået var virkelig hyggelig. Denne retten inneholder kun 342 kalorier, noe som gjør at denne retten rent kalorimessig gjerne kan spises som en varmlunch.

Denne retten er også veldig enkel og tilberede, den skal legges rett i kald stekepanne og steikes mens panna varmes opp. På pakken stod det 6-7 minutter men det var fortsatt litt kaldt så jeg brukte vel ca 10 minutter men ble ikke helt fornøyd da heller. Det ble godt og varmt på utsiden men ikke 100% gjennomstekt, men jeg vet jo ikke om det var meg som ikke fulgte godt nok med (ikke det at det krever så mye).

Men dette var kanskje den beste jeg har smakt til nå, så jeg håper virkelig at det blir bedre neste gang. Tilbudet på Ica slutter på lørdag og da skal jeg sørge for at fryseren min er full med disse posene.

Her var det en god blanding mellom grønnsaker, pasta og kylling og det er en time siden jeg spiste og jeg er fortsatt god og mett. Det var en passelig stor porsjon, og mye bedre en de 600 grams posene som skal deles på 2.

Det eneste måtte være at det kunne vært krydret litt bedre, men det ordner jeg selv neste gang.

Konklusjonen min etter en del testing er at ferdigretter er veldig gode, ihvertfall de ifra Findus. Jeg kommer nok til å teste andre varianter etter hvert, men foreløpig er jeg veldig fornøyd.

Litt produkt info:

Pr 100 gr: Energi 390kJ/90kcal, Protein 6,5 g, Karbohydrat 14 g Hvorav sukkerarter 2 g, Fett 1 g hvorav mettet fett 0,2 g, Kostfiber 2 g, Natrium 0,3 g, Vitamin C 9 mg

3 kommentarer:

Unknown sa...

jeg har også prøvd ut de fleste findusrettene de siste dagene. hvitløkskylling er en av mine favoritter på smak. overraskende god og billig. men lurt å ha kjøkkenviften på max da det ellers kan lukte mye hvitløk i huset :)) hehe.

Hegelill sa...

Hm. Tror vi har ganske forskjellig smakssans. Har vært litt skeptisk til dette prosjektet ditt og det er derfor jeg har fulgt litt med. Lurte på hva du ville si om denne retten.

Da jeg så du skrøyt av paellaen hadde jeg mine mistanker. Du likte denne også :P

Synes begge disse er veldig smakløse og preget av at det ikke er fersk mat. Men heldigvis er jo smaken som baken ;)

Lars Olav sa...

Ja, jeg skal være ærlig og si at mat en lager selv alltid blir bedre en ferdigmat - men etter tidligere og ha spist en del forskjellig har jeg blitt veldig overrasket over de jeg har spist de siste dagene. Paellaen falt godt i smak hos meg, men kjæresten min likte den ikke spesielt. Men jeg hadde supplert den med ekstra scampi og litt kesam - så det kan jo være det?

Når det gjalt hvitløkskyllingen var jeg veldig godt fornøyd med den også.

Men det er som du sier store forskjeller på hva folk liker - og det er jo bra det ;)

Blogglisten