22 februar 2010

Test av Paella

Da var det mandag igjen og jeg fant fram posen med Paella, en rett jeg aldri har spist før men som så overraskende god ut på bildet.

Etter et lite søk i wikipedia fant jeg ut at Paella er en spansk nasjonalrett som består av kokt ris, olivenolje tilsatt safran og blandet med skalldyr, blekksprut, fisk, fugl etc.

Findus har laget Paella av kylling, fisk, scampi og noe som heter chorizopølse (som etter et nytt søk på wikipedia viste seg og være en spansk pølse).

Fram kom panna og skal si jeg var overrasket over tilstanden på dette da det kom ut av posen. Det så fantastisk snålt ut, men likevel gledet jeg meg fortsatt til å smake - og igjen ble jeg veldig positivt overrasket.

Fiskebitene smakte vel strengt tatt ingenting, men chorizopølsebitene var veldig gode. Nå er jeg fryktelig glad i scampi, derfor fant jeg rester fra en boks med scampi jeg hadde i kjøleskapet og jeg la ikke helt merke til forskjellen - så det er positivt.

I tillegg blandet jeg inn en spiseskje med kesam i min halvdel av middagen, noe som virkelig gjorde susen.

Men det er jo akkurat dette som virker så genialt med denne retten. Her kan man ta rester av det man måtte ha stående og fylle på med det som er godt. Det heter seg jo at denne middagen er for 2 personer, men det er bare jug - ingen voksen mann blir mett på halve denne posen, og hele posen blir litt i meste laget. Derfor er det genialt og ha litt og fylle på med.

Denne retten var virkelig god, og det var lite som minnet om ferdigmat her. Dessuten tok det 10 minutter og varme det opp i steikepanna så kjapt var det også. Dette er en rett jeg kommer til å kjøpe inn flere av.

Litt tekniske detaljer:

Pr 100 gram: Energi 460kJ/110kcal Protein 6,5 g, Karbohydrat 17 g hvorav sukkerarter 0,9 g, Fett 1,5 g hvorav mettet fett 0,4 g, Kostfiber 0,9 g, Natrium 0,4 g

Total vekt 600 gram

1 kommentar:

Anne sa...

Kjempebra initiativ! Jeg synes det er veldig bra at du tester denne type mat "for oss andre", det er jo omtrent umulig å vite hva som faktisk er godt av disse ferdigposene. Ica har forresten -40% på Findus fryseprodukter denne uka også :)

Blogglisten