17 februar 2010

Test av Findus Biffburger


Da var jeg i gang med å teste ut maten ifra Findus og første middag ut var Biffburger med fløtegratinerte poteter i rødvinssaus med grønnsaker.

Det er alltid spennende med slike pakker, hva skjuler seg inni og ser det ut som på pakken?

Her er alt pakket slik man får maten sin på sykehus, eventuelt slik man fikk det på fly i gamle dager. Valget står mellom mikrobølgeovn eller den gode gamle ovnen og jeg valgte den gode gamle ovnen (er et eller annet som gjør at jeg stoler mere på det).

Først av alt må jeg si at jeg fort skjønner hvorfor "grønnsaker" står med liten skrift, for det var virkelig ikke mye og skryte av. Egentlig veldig rart da det ikke kan koste stort og legge ved litt ekstra, for de smakte faktisk ganske godt.

Selve biffburgeren minnet mere om en helt vanlig karbonade og var blitt litt for myk, men smakte helt greit.

Men så kom det jeg hadde gledet meg mest til, fløtegratinerte poteter. Jeg skal ikke lyve å si at det smakte helt fantastisk, men det kan jeg jo heller ikke forvente meg. Det smakte helt greit, men ikke så veldig som fløtegratinerte poteter.

Sausen var veldig god, og det var rikelig av den også så det er et pluss.

Mengden virket litt lite da jeg pakket den ut, kanskje mest fordi selve biffburgeren så litt stusselig ut - men jeg ble god og mett og det er jo det som er meningen.

Totalt sett var jeg ganske greit fornøyd.

Litt tekniske detaljer:

Pr 100 gram: Energi 520kJ/130kcal, Protein 5 g, Karbohydrat 9.5 g hvorav sukkerarter 2 g, Fett 7.5 g hvorav mettet fett 3.4 g, Kostfiber 1 g, Natrium 0.4 g, Vitamin A 50 µg

Total vekt var 390 gram.

Pris hos Ica er 38,90

3 kommentarer:

Unknown sa...

40% på Findus frysevarer på Ica denne uka :) Iallefall i Trøndelag.

Lars Olav sa...

Stemmer det, er derfor jeg har handlet inn mange forskjellige retter og skal teste de neste dagene :)

Unknown sa...

Kult. Gleder meg til å lese testene. Har handlet inn en del av de selv også :)

Blogglisten