18 februar 2010

Test av Pytt i Panne Fløtestuet fra Findus

Da var vi inne i dag nr 2 med test av Findus ferdigmat og i dag var det "Pytt i Panne Fløtestuet" som stod i sentrum.

Dette er en rett for 2 personer så da ble det middag på både meg og min forlovede.

Først av alt er det jo et festlig navn, her skal en virkelig fremheve at det er snakk om FLØTESTUET pytt i panne, og for å være ærlig så var det dette som fikk meg til å velge denne fremfor den vanlige utgaven. Så ja, det fungerte.

Dette er jo også veldig enkelt og lage, en trenger en varm panne og så heller man innholdet oppi og etter ca 7 minutter har man en ferdig middag.

Når en ser innholdet er det ikke mye som minner om vanlig mat her, og det er det vel egentlig ikke når det er ferdig heller - men på en mystisk måte så det veldig godt ut, på tross av sitt mystiske utseende.

Jeg hadde i tillegg stekt meg et egg til å ha på toppen mens Ane hadde varmet et polarbrød til å ha ved siden av og selv om egget fristet mere for meg så angrer jeg på at jeg ikke var mere fornuftig og valgte polarbrød istedenfor for dette var ikke mye mat i seg selv.

Det er tydelig at dette ikke er ment og spises alene, for som en middag er det overhode ikke nok til å mette en voksen mann. På pakken ble en oppfordret til å servere med salat og/eller brød men jeg ser ikke helt for meg salat til pytt i panne. Så neste gang blir det litt ekstra brød.

Ane syntes det var godt men kjedelig men jeg er ingen estetiker så jeg holder meg til å si at det var godt.

Litt tekniske detaljer:

Pr 100 gram: Energi 540kJ/130kcal Protein 3.5 g, Karbohydrat 13 g hvorav sukkerarter 3 g, Fett 7 g hvorav mettet fett 2.6 g, Kostfiber 1.5 g, Natrium 0.4 g

Total vekt var 600 gram

2 porsjoner

Pris hos Ica er 38,70

1 kommentar:

Anonym sa...

Det er veldig godt, bra innlegg! :)

Blogglisten