28 februar 2010

Gordon Banks


I dag traff jeg Gordon Banks, av mange sett på som tidenes største keeper gjennom tidene. Han var gjest på Canal + sendingen og en slik anledning lar man ikke gå fra seg.

Banks fikk 73 kamper for landslaget, og var blant annet en del av laget som vant VM i 1966.

Til høyre er det et bilde av Norge - England programmet fra 1966 da Banks og landslaget gjestet Norge rett før VM. Nå med en flott signatur av "The Banks of England"

Her er kanskje hans aller beste redning; Pele header ballen ned i bakken foran mål for å sette ut Banks, men lynraskt klarer han og bokse den bort.

2 kommentarer:

Mona sa...

Synes du har vært skikkelig flink med slanking.:) Når du har gått ned såpass mye som du har, har du operert bort overflødig hud?

Lars Olav sa...

Takk skal du ha :)

Nei, jeg har ikke gjort det enda, og får nok ikke noen operasjon før det har gått en stund. Er ikke helt ferdig enda, men ser at det nok blir en del overflødig. Huden vil av seg selv stramme seg opp litt det neste halve året, så jeg får vente og se hvordan det går - så får jeg heller se om jeg bør opereres senere.

Blogglisten